Thursday 15 September 2011

Islamic Adroid Apps

Dengan teknologi masa kini, eloklah kita menggunakannya untuk lebih menghampiri diri kita kepada Allah Taala. Ini apps yang saya guna dan juga akan saya guna pada masa akan datang (sebab ada apps yang kena bayar).

Ini semua boleh didapati dalam Android market.

1) Qibla Compass

Free dan boleh didapati di laman Qibla compass



Senang, menunjukkan arah kiblat menggunakan GPS (kena onkan GPS dan jgn lupa off kan GPS lepas guna, kalau tak habis bateri cepat). Cuma jadual sholat dia tak accurate, tak tahu pula nak set. Overall, compas tu superb.

2) i Quran Pro

Yang ini kena bayar. RM 20.21 dan boleh didapati di laman i Quran pro

Belum ada kesempatan nak beli lagi. Yang ini kenalah beli nak dapat berkat. Yang apps lain tu boleh lah guna black market.



tapi yang free pun banyak juga cuma tak ada kesempatan nak cuba. kalau sesiapa yg ada pengalaman boleh lah share.

List semua quran android apps yang free.

Yang saya nak cuba akan datang adalah prayer times, azan dan beberapa lagi yang saya check kat android market search bawah islamic apps

Nak download kena guna smartphone yg ada data plan 3G ataupun wifi. Saya dua-dua tak da, cuma hari tu guna data plan satu hari RM 8 untuk kalau tak silap 500MB.

No comments:

Post a Comment